Değişkenler (Arduino Programlama - C/C++ dersi - 1)

Const
Const önüne geldiği değişkenin daha sonra değişmesine engel olur. Yani sadece okunabilir yapar ve genelde Pi gibi sabit değerler ile pin tanımlamaları yapılırken kullanılır.
const float pi = 3.14;
Unsigned
Önüne geldiği değişkenin negatif kısımlarını da pozitife ekler ve sadece pozitif sayıları algılatır. Mesela Char -128 ile 127 arsında sayı alırken Unsigned Char 0 ile 255 arasında değer alır.
unsigned char e = 240;
Artık değişkenlere geçelim üsteki ön ekler için her bir değişkene özel örnek belirtmeyeceğim.
Char (character)Char veri tipi her tek karakteri veya İşaretli -128 ile 127 arası tam sayı saklaya bildiğimiz ve hafızadan 1 byte yer çalan değişkendir.
char c = 'd';
Int(integer)
Bu değişken türü en çok karşılaşılan değişkenlerin başında gelir. Uno gibi ATmega tabanlı kartlarda -32768 ile 32768 arası tam sayı değeri alıp 2 byte(16 bit) harcarken Due gibi kartlarda -2147483648 ile 2147483647 arsında tam sayı değeri alıp 4 byte ( 32 bit) yer kaplar.
int b= 3;
Long
-2147483648 ile 2147483647 arasındaki sayıları barındırır ve 4 byte yer kaplar. Eğer int ile long değişken türleri arasında matematiksel işlem yapılacaksa sonuna rakamın sonuna L eklenir. 7 basamak hassasiyetine sahiptir.
long l = 186000L;
long f= -135.7;
Double
Long ile benzerdir ancak basamak hassasiyeti 16 dır. Uno gibi ATmega kartlarda 4 byte Due gibi kartlarda 8 byte yer kaplar. Long double ile hassasiyet 20'ye kadar artar.
double g= -135.16;
Float
Bu değişken -3.4028235E+38 ile -3.4028235E+38 arsındaki sayıları 4 byte yer kaplayarak saklar. Ondalıklı sayılar için sıkça kullanılır. İnteger ile işlem yapmadan önce integer değerin önüne "(float)" almalıdır.
float s = 1.117;
int x = 3; float z = (float)x / 2.2;
Doğru ve yanlış anlamında "True" ve "False" değerleri içerir ve bir byte yer kaplar.
boolean calisma = false;
0 yorum: